23 Ağustos 2013 Cuma

Bin Jip / 3-Iron / Boş Ev

2004 yapımı Güney Kore/Japonya yapımı hoş bir film. Yönetmeni Kim Ki-Duk. Daha önce bu yönetmenin herhangi bir filmini izlemedim ancak kendine özgü tarzı olduğunu ve bu tarzı her yapımında ortaya koyduğunu duydum. Bu film de gerçekten enteresan bir filmdi. Oyuncular: Lee Seung-yeon esas kız rolünde, Jae Hee esas oğlan rolünde ve Lee Ju-Seok esas kızın lanet kocası rolünde karşımıza çıkıyor.

Filmin en ilginç (en güzel) yanı baş rol iki oyuncunun hiç konuşması yok. Her şey bakışlarla, davranışlarla anlatılmaya çalışılmış. Sadece filmin sonunda esas kız bir cümle söylüyor, onun dışında ikisinin ağzından da hiçbir şey duymadan ve sıkılmadan iki saat boyunca filmi izliyoruz; sanki sürekli konuşuyorlarmış gibi. Bu açıdan mükemmel bir filmdi; tamamen oyunculuğun konuşturulduğu çok başarılı bir yapım benim için.

Konusuna gelince, esas oğlan her gece başka bir boş evde (tatile çıkan insanların evinde) kalıyor. Evde kaldığı süre boyunca ev sahiplerinin çamaşırlarını yıkıyor, tamir edilecek şeyleri tamir ediyor ve böylece bir nevi borcunu ödüyor. Yine bir gün boş sandığı bir eve giriyor. Çamaşırları yıkıyor, tartıyı tamir ediyor, banyo yapıyor vesaire ama tüm bunları yaparken evde olan kadın onu izliyor. Kadın kocası tarafından işkence gören biri. Esas oğlan evde yalnız olmadığını farkediyor ve ikisinin sessiz macerası böylece başlıyor.

Bence kesinlikle izlenmesi gereken filmlerden biri. 10 üzerinden 9 veriyorum ama 1 puanı kırma sebebim tamamen benim algımın kapalı olması. :) Çünkü filmin her sahnesinde vurgulanan belli şeyler varmış; ben onları anlayamadım. Anlayamadığım için o bir puanı kırıyorum. :) Mesela filmin son sahnesi şöyle:

Bu demekmiş ki; bu iki insan birbirinin ruh eşi, birbirine denk oldukları için de tartı üstünde sıfıra eşitlermiş. Ben bunu anlamamıştım mesela, sonradan film yorumlarını görünce mantıklı geldi.

Yine de güzel bir filmdi. İzleyin efenim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder